Fjalar!  Helse
Trim & Fitness
HJEM > Helse > Trim & Fitness >  Teknikk
 
Spør ekspertene om
 - Alder
 - Belasningsskader
 - Forbrenning
 - Komme i gang
 - Kondisjon
 - Kosthold
 - Kroppsvekt
 - Motivasjon
 - Muskelbygging
 - Oppstramming
 - Opptrening etter sykdom
 - Overtrening
 - Rusmidler og narkotika
 - Slanking
 - Smerter og skader
 - Styrketrening
 - Teknikk
 - Trening
 - Treningsopplegg


Sponsede linker

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Effektivitet på situps

Heisann! jeg er en gutt på snart 17 år... Forrige vinter begynnte jeg å ta et sett med 80 situps hver kveld før jeg la meg (fra jan - mai) jeg kan ikke si at jeg merket de største resultatene.. Nå har jeg lært et veldig bra situpssett med 8 forskjellige øvelser (tilsammen 140 situps) Jeg lurer på hvor mange ganger jeg burde ta det i uken for at det skal virke meste effektivt og hvor ofte burde jeg øke antall situps?

Settet er delt opp i 8 forskjellige "stilliger" som jeg hittil tar 20 situps per stilling!

Hittil ha jeg tatt dette settet ca 3 gannger i uka!

Hei,

det er ikke noe fasitsvar på hvorm mange sit-ups du skal ta. Effekten kommer så fort treningen overstiger det du fra før av er vant til. Selv har jeg kjørt sit-ups sammenhengende i ett sett opp til 300 sit-ups. På et slikt nivå blir magetreningen kondisjonstrening. Skal du utvikle større muskulatur i magerutene på dette nivået, må du gå over til crunches med vektbelastning.

Bare pass på at du trener lett på toppen av overskuddet, og at du kjenner deg uthvilt og sterk i magen når du trener. Kun da vil du få en økende styrke og størrelse.

John Gunnar Oppheim
Toppidrettstrener og redaktør for Trim.no



ANNONSE

Flere aktuelle spørsmål
  - Hvordan øke jevnt?
  - Akrobatikk i bakken... hvordan bør jeg trene?
  - Hvordan trene med step maskin effektivt?
  - Hva trener man med Pull Ups?
  - Vondt i hodet og kvalm av situps
  - Stor forskjell på rumpeballene
  - Hvordan bli bedre på skøyteteknikk, ski?
  - trene opp kroppsbevissthet hos barn
  - Effektivitet på situps
  - Riktig teknikk på markløft?
  - Bevegelseslære
  - trene magen for å tåle slag
Annonser



 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2019

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.