Fjalar!  Helse
Trim & Fitness
HJEM > Helse > Trim & Fitness >  Teknikk
 
Spør ekspertene om
 - Alder
 - Belasningsskader
 - Forbrenning
 - Komme i gang
 - Kondisjon
 - Kosthold
 - Kroppsvekt
 - Motivasjon
 - Muskelbygging
 - Oppstramming
 - Opptrening etter sykdom
 - Overtrening
 - Rusmidler og narkotika
 - Slanking
 - Smerter og skader
 - Styrketrening
 - Teknikk
 - Trening
 - Treningsopplegg


Sponsede linker

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Hvordan øke jevnt?

Lurte bare på om dere kunne forklare meg hvordan man utfører noen øvelser? Preacher curl, biceps curl med smalt grep og flyes er noe jeg føler at jeg ikke helt får til.. Har bare trent i ca. et halvt år, men merker at jeg ikke klarer å øke like mye som jeg gjorde i begynnelsen. Kan det være noen grunn til dette?

Hilsen nybegynner88

Preachercurl er armcurl (bicepsøvelse), som utføre på skråbrett eller en dertil navnet tilsier, "preacher-benk", som da altså er laget kun med det formål å gi deg en armcurl-øvelse med støtte bak armene, som tillater en varierende vinkel på øvelsens belastning, eller "hvor den tar", om du vil.

Bicepscurl med smalt grep: Vanlig stangcurl der du holder stangen med smalt grep. Dette kan kjennes ubehagelig i håndleddene dine, og det kan da være en god ide å bruke en krummet stang der grepet blir mer naturlig for hendene (EZ-stang).

Flyes: Ligg på benken med manualene over deg med ikke helt rette armer. ha noe knekk i albuene og senk manualene nedover slik at manualene hele veien er på linje med hverandre. Pass på at du ikke fører albuene innover mot kroppen. Denne øvelsen isolerer belastningen svært mye på brystet, og fører lett til overtrening i brystet når den kjøres som tillegg til benk og/eller andre øvelser som involverer og går på brystet. Så hvil skikkelig her, og ikke bruk for mye innsats.

Det er normalt med en rask sprurt i styrkeøkning og økning av muskelmasse i de første ukene og månedene. Deretter vil det ta mer tid å bygge opp mer.

John Gunnar Oppheim
Redaktør på Trim.no og trener



ANNONSE

Flere aktuelle spørsmål
  - Hvordan øke jevnt?
  - Akrobatikk i bakken... hvordan bør jeg trene?
  - Hvordan trene med step maskin effektivt?
  - Hva trener man med Pull Ups?
  - Vondt i hodet og kvalm av situps
  - Stor forskjell på rumpeballene
  - Hvordan bli bedre på skøyteteknikk, ski?
  - trene opp kroppsbevissthet hos barn
  - Effektivitet på situps
  - Riktig teknikk på markløft?
  - Bevegelseslære
  - trene magen for å tåle slag
Annonser



 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2019

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.