Fjalar!  Helse
Trim & Fitness
HJEMTrim & Fitness >
 
Annonser

 
Relateret tema
  - Aktiviteter
  - Fordeler
  - Trim
  - Vekt & Kosthold

Sponsede linker

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Barn i magen fra A til Å
Boka tar for seg både tida før og etter du blir gravid, barseltida og de første ukene etter fødselen.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!

Spør ekspertene om
 - Alder
 - Belasningsskader
 - Forbrenning
 - Komme i gang
 - Kondisjon
 - Kosthold
 - Kroppsvekt
 - Motivasjon
 - Muskelbygging
 - Oppstramming
 - Opptrening etter sykdom
 - Overtrening
 - Rusmidler og narkotika
 - Slanking
 - Smerter og skader
 - Styrketrening
 - Teknikk
 - Trening
 - Treningsopplegg

Sunn mat på farten

Kjøper du ofte hurtigmat eller annen tilberedt mat på farten, er det lett å få i seg mer fett, salt, sukker og/eller energi enn du er klar over.

>>>Les mer

Dette gjør ferdigmaten sunn

Enkle grep gjør ferdigmaten til sunnhetsbomber.

>>>Les mer

Energibalanse

Ha en god balanse mellom hvor mye energi du får i deg gjennom mat og drikke, og hvor mye du forbruker gjennom aktivitet.

>>>Les mer

Energibalanse

Ha en god balanse mellom hvor mye energi du får i deg gjennom mat og drikke, og hvor mye du forbruker gjennom aktivitet.

>>>Les mer


ANNONSE

Kostrådene

Det du spiser og drikker påvirker helsen din. Helsedirektoratet anbefaler et variert kosthold med mye grønnsaker, frukt, bær, grove kornprodukter og fisk, og begrensede mengder av bearbeidet kjøtt, rødt kjøtt, salt og sukker. Velg gjerne nøkkelhullsmerkede matvarer.

>>>Les mer

Gi barna sunne kostholds- og mosjonsvaner

Generelle tips om det daglige kostholdet og hvordan du som forelder kan oppmuntre til fysisk aktivitet.

>>>Les mer

Overvekt og fedme

Overvekt og fedme er sterkt økende i Norge – og i resten av verden.

>>>Les mer

Råd og anbefalinger om fysisk aktivitet

Voksne bør være aktive minst en halv time hver dag.

>>>Les mer

Unngå overvekt

Det å opprettholde normalvekt, unngå overvekt og fedme og være fysisk aktiv, er en viktig måte å minske risikoen for flere kroniske folkesykdommer på.

>>>Les mer

Er du sulten selv om du har spist?

Her er forklaringen. Magen din lurer deg.

>>>Les mer

Spis sunnere

Hva er det viktigste du kan gjøre for å få et sunt kosthold, og samtidig føle at du lever normalt uten å ofre noe?

>>>Les mer

Dødsfall blant unge idrettsutøvere

Risikoen for at unge idrettsutøvere skal dø av skade innen idrett, er liten - det er større risiko for å bli drept av lynnedslag. I de tilfellene katastofen likevel inntrer, er det først og fremst hode- og nakkeskader som gir det fatale utfallet.

>>>Les mer

Tren og bli glad og gammel!

Visste du at det å la være å trene er like farlig som å røyke? Og at du blir gladere, får mere krefter og kanskje lever du lengre hvis du trener litt hver dag?

>>>Les mer

Tips for å holde familien sunn og aktiv

Trenger du nye ideer for å holde familien i aktivitet? Eller forslag til hvordan du skal få barna til å bli mer interessert i sunn mat? Prøv disse!

>>>Les mer

Bort med grevinnehenget

Men du må gjøre mer enn bare push-ups. Akkurat som veldig mye annet i livet kommer ikke de stramme og slanke armene helt gratis.

>>>Les mer

En behagelig måte å slanke seg på

Det er fullt mulig å bli varig slank uten å gå på slankekur. Du må bare gjøre noen smarte valg.

>>>Les mer

Mest leste artikler
Basketball er god trening
Basketball, ultimatet i lagsport, kan spilles både inne og ute, på en bane eller i parken. Det koster ikke mye å spille, og det er ikke komplisert.

Klikk for å lese mer!

Aerobic
Selv om all aktivitet som hever hjerterytmen din faglig sett er aerobic(som betyr ”med oksygen”), ser de fleste mennesker på aerobic som ett av tilbudene som treningsklubber tilbyr. Aerobic er en miks av dans og taktmessig kroppsøving, som har en hovedr

Klikk for å lese mer!

Sykling
Sykling er en av de raskeste veiene for å få hjertet i god form. Selv om du ikke har vært på en sykkel siden barndommen er klisjeen sann: sykling er en ting du aldri glemmer.

Klikk for å lese mer!

Svømming
Svømming er en av de få mosjonsaktivitetene som har aerobicens intense uten å høyne innvirkning. Som et resultat, svømming er perfekt for mennesker fra alle treningsnivå.

Klikk for å lese mer!

Yoga
Yoga er en eldgammel disiplin som ble etablert i India for ca 4000år siden som en metode for meditasjon (yoga er et sanskrit ord som betyr ”forbinnelse, union”).

Klikk for å lese mer!

Aktiviteter
Det finnes mange forskjellige aktiviteter en kan drive med for å holde seg i god form. En trenger ikke drive med trening på høyt plan eller gå på dyre treningsstudioer.

Klikk for å lese mer!

Swing
Swing er den ultimative partnerdansen, en blanding av mye energi med gammeldags sjarm.

Klikk for å lese mer!

Tennis
For en treningsøkt i helgen som føles som spill, er tennis tingen! Det konkurrerende elementet av tennis holder deg utfordret, mens den konstante fram-og-tilbake bevegelsen gir leggene dine trening.

Klikk for å lese mer!


Annonser

 

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2017

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.