Fjalar!  Helse
HJEMTrim & Fitness > Vekt & Kosthold > Ned i vekt >

Sponsede linker

AXO FINANS - Forbrukslån
Axo Finans er Norges største låneformidler av forbrukslån, lån og refinansiering.

Proteinfabrikken
Proteinfabrikken er Norges største produsent og leverandør av kosttilskudd og sportsernæring.

LensWay
- Opp til 50% billigere kontaktlinser - Raske leveranser: 95% av alle ordre sendes innen 20 timer

Gymgrossisten
Gymgrossisten er Nordens største e-handelsplass for trening, mosjon, diett og kosttilskudd.

Kontaktlinser!
YourLenses selger kontaktlinser via internett i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.

Barn i magen fra A til Å
Boka tar for seg både tida før og etter du blir gravid, barseltida og de første ukene etter fødselen.

Ønsker du å annonsere?
Klikk her!
Gå ned i vekt?

Den ekstra øsen med saus, unødvendig stor tallerken, mer kjøtt og mindre grønnsaker? En halv kilo ekstra i året blir 10 kilo på 20 år. Om du da ikke er i fysisk aktivitet.


av Kristin Børve    Oppdatert 13.02.2013 13:03:11   

Del på Facebook
annonse

Hvor kommer disse ekstra kiloene fra?

Vi koser oss med mye deilig mat, gjerne så ofte som mulig.
Vi har tilgang på all verdens deilig mat og gourmet-oppskrifter.

Mat-programmene på tv er tallrike og der fristes vi med de mest fantastiske retter.

Tallerkene vi bruker i norske husholdninger i dag er faktisk flere centimeter større i diameter enn de som ble brukt tilbake på 70 tallet.

Som de veloppdragne mennesker vi er, så har vi lært å spise opp all maten på tallerken.


De bare sniker seg på

Det at du legger på deg gram for gram, dag etter dag, er det som gjør at du til slutt vil merke at du legger på deg.

Det hele er som et rekneskap som skal gå opp, mellom det du spiser og det du forbrenner.

Får du i deg mer kalorier enn du forbrenner, vil resultatet bli vektoppgang.

Tenk smartere når du handler, så er mye gjort.


Enkle tips til vektreduksjon:

  • Velg mindre tallerkner.

  • Velg mindre gass og kopper.

  • Velg mindre kjøttstykke og mer grønnsaker.

  • Ikke spis godteri fra pose- velg en liten skål.

  • Kjøp kun inn lørdagsgodteri på lørdag - ikke ha slikt liggende i skapene ellers i uken.

  • Kjøp mindre forpakninger av matvarer som er energitette








Kilde:www.kvinneguiden.no


ANNONSE
Annonser

 

Sett som startside | Legg i favoritter

Copyright © 2000 - 2017

Informasjon du finner på Fjalar sine nettsider erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell og har ikke forebyggende, helsebevarende eller rehabiliterende mål. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson innen helsevesenet.